USA – Philadelphia & New York

La inceputul acestui an am reusit sa pun piciorul pe pamant american. Am fost pentru cateva zile in Philadelphia si 2 zile in New York. Nu am prins nici o oferta la avion asa ca nu am ce sfaturi sa va dau in privinta asta. In schimb va pot recomanda sa alegeti un zbor cu British Airways. Am zburat si la dus si la intors cu escala la Londra, cu un Boeing 777, conditiile de la bord fiind ireprosabile. Cam multa mancare indiana (curry la greu), dar mie imi place, asa ca nu am considerat asta ca fiind un minus.
Vorba “nu va duceti la pomul laudat cu sacul” este foarte adevarata si se aplica si Statelor Unite. Am ajuns in Philadelphia si am fost primit excelent direct de la primul pas facut in afara aeroportului, unde un nene cu turban (fara sa fiu rasist) a incercat sa ma pacaleasca sa iau taxiul lui cu supra taxa. Pana la urma l-am convins sa ma lase in pace si am luat un taxi cu tarif normal, care insa “m-a dat o tura de oras” inainte sa ma duca la hotel, reusind astfel sa-mi umfle pretul cursei cu vreo 10$.

Prima impresie a fost una foarte clara :  prea curand nu vreau sa mai ajung aici. E prea lung drumul sa plec din Romania pentru a ajunge tot in Romania.

Totusi in urmatoarele zile aveam sa-mi schimb parerea la 180 grade. America este cea din filmele pe care le urmeam de mic copil, recunosteam locuri pe care le vazusem in filme si ma puteam uita seara la un episod din The Mentalist sau la Late Show with David Letterman, LEGAL đŸ™‚ .

Strazile din Philadelphia m-au facut pentru prima oara sa-mi stramb gatul incercand sa cuprind cu privirea varful zgarie-norilor care tronau in mijlocul orasului.
Daca esti un turist care s-a axat pe vizitarea tarilor din Europa, unde istoria te intampina la fiecare pas, si nimic nu e considerat vechi decat daca are minim 500 ani, in America, treaba sta foarte diferit. Tinand cont ca al nostru Christopher Columb a descoperit aceste meleaguri abia pe la 1492, cea mai veche cladire pe care am vazut-o in Philadelphia a fost Primaria. Aceasta cladire e si acum cea mai inalta cladire masonica din lume si a fost terminata in anul 1901, detinanad si titlul de cea mai mare cladire din lume intre 1901-1905 cu 167m.

City Hall

Daca ajungeti in Philadelphia trebuie neaparat sa incercati faimosul cheese steak pe care din cate am inteles il gasiti cam greu in alte parti ale americii. Pentru un cheese steak adevarat va recomand sa mancati atat la Geno’s Steak, cat si peste drum la Pats. Cele 2 localuri sunt rivale de prin anii ’60 cand s-au deschis.

Geno’s cheesesteak

Geno’s

Ca mijloace de transport puteti folosi autobuzele, unde un bilet costa 1.5$ si il puteti lua direct de la sofer, sau taxi care e undeva la 3$/mile + initial fare (2-3$)+ taxa pe combustibil (1$)+ tip 15% . In concluzie…foarte mult đŸ™‚
Cel mai mult in Philadephia m-a surprins interiorul unui “mall”, mai exact vestitul Macy’s. Inauntru trona o statuie cu un vultur de cativa metri inaltime si o orga imensa, la care culmea, canta cineva live.

Macy’s

La sfarsitul saptamanii am plecat in NY. Drumul dureaza cam 2 ore, indiferent ce mijloc de transport alegeti : fie un BOLT Bus, fie un tren cu Amtrak. Diferenta e clar de confort, dar si de pret. La dus nu am gasit de pe o zi pe alta nici un bilet la tren mai ieftin de 150$, asa ca am optat pentru BOLT Bus, care a costat 15$. Statia e la Drexel Univ. si te lasa pe 34th cu 9th St. in Manhattan. De intors m-am intors cu Amtrak, pe care-l iei de la Penn Station si te lasa la gara din Philadelphia (am gasit un bilet mai ieftin – 57$).

In New York, nu am vrut sa stau la un hotel din 2 motive: 1) Pretul : fara 150$/noapte nu stai la nici un hotel decent

2) Voiam sa simt cum traieste un newyorkez adevarat, sa vad si eu cum e sa am scara de incendiu in dreptul geamului đŸ™‚

Pentru o garsoniera intr-un bloc din Upper East Side am platit 100$/noapte. Recomand oricui genul acesta de cazare in loc de hotelul clasic. Eu am rezervat de pe http://www.airbnb.com .

De cand am ajuns in New York, parerea mea despre Sua avea sa se schimbe radical. In New York totul este la superlativ: strazile, oamenii, atmosfera, localurile, intr-un cuvant TOTUL, inclusiv preturile.

Am reusit sa fiu un adevarat globe trotter si sa vizitez in 2 zile cat altii in 7 (vorba basmului), asa ca am bifat urmatoarele :

1) Times Square (care are farmec noaptea cand sunt aprinse toate luminile)

Times Square

2) Central Park, care mie mi-a trezit amintiri din copilarie cand ma uitam de sarbatori la Singur Acasa.

Central Park

3) Statuia libertatii si Ellis Island . Puteti ajunge in portul de unde luati vaporasul  metroul. Trebuie sa coborati la statia Bowling Green. Nu va lasati pacaliti de cei care incearca sa va vanda bilete la gura de metrou, pentru ca la 2 m de mers pe jos o sa fiti indrumati de multe indicatoare catre casele de bilete. Daca doriti sa urcati in Statuie la Observator, e recomandat sa va luati bilete online. Eu cand mi-am luat, nu puteam cumpara decat biletele pt vaporas, cele pentru observator fiind epuizate. Biletele costa in jur de 20$/pers si include o oprire la Statuia Libertatii, si una la Ellis Island. E bine sa va rezervati in jur de 4 ore pentru aceasta excursie.

New York

Statue of Liberty

4) World Trade Center Memorial : aici nu se plateste nici un bilet de intrare, ceea ce e si normal tinand cont ca nu e un muzeu, ci un loc memorial. Se poate dona totusi orice suma de bani. Eu am ales sa las 10$ si in schimb am primit o bratara de cauciuc care comemoreaza tragedia de la 9/11. In locul celor 2 turnuri, sunt acum 2 gauri imense pe ai caror pereti curge apa. Este locul care m-a sensibilizat cel mai mult.

WTC Memorial

5) Wall St. : din portul de unde luati vaporasul pentru Statuia Libertatii faceti maxim 10min pe jos pana pe Wall St. In zona puteti vedea Muzeul National de istorie si  faimoasa statuie cu taurul.

Wall St.

6) Empire State Building. Puteti urca pana la etajul 86 pentru ~ 30$ sau pana la ultimul etaj 102 pentru ~60$. Merita toti banii, cel putin biletul pentru etajul 86.

Empire State Building 86th Floor View

Pentru New York cred ca e nevoie de cel putin 2 saptamani, pentru a vizita mai mult decat Manhattan si pentru a nu vedea totul pe fuga.
Pentru o usoara si ieftina orientare in spatiu va recomand 2 aplicatii de telefon (pe Iphone merg garantat) :

1) Trip Advisor City Guides : Aplicatie gratuita. Mai multe detalii aici. Va ajuta sa ajungeti la orice obiectiv turistic in cel mai scurt timp cu ajutorul gps-ului, fara a fi nevoie sa aveti o conexiune de internet activa.

2) New York Subway : Aplicatie gratuita cu harta metroului din New York. mai multe detalii aici.

Pana data viitoare succesuri si vanzari anterioare !

Nu fiti zgarciti. Dati si la altii: