Nepal

Obero pentru Nepal !

Pe 25 Aprilie 2015 un cutremur cu magnitudinea de 7.8 grade pe richter a zguduit Nepalul.
In urma cutremurului s-au inregistrat peste 8000 de victime, mii de raniti si peste 8 milioane de oameni au fost afectati. Acum cateva zile inca un cutremur de 7.3 grade a lovit Nepalul, de data aceasta inregistrandu-se mai putin victime, insa a marit numarul persoanelor afectate.
Pentru o tara care a fost incercata de cutremure mari in istorie si care asteapta de cativa ani urmatorul MARE cutremur, cred ca sta in spiritul nostru sa fim solidari cu cei din Nepal si sa dorim sa-i ajutam in aceste momente. Modalitati sa-i ajutam sunt multe, insa pentru cei din Romania nu foarte la indemana si nu foarte popularizate pe canalele de media.
Firma la care lucrez, Obero Solutions, a creat o cauza in parteneriat cu UNICEF Canada de strangere de fonduri pentru cei afectati de cutremur in Nepal. Orice suma e binevenita si partea si mai buna e ca orice contributie a noastra va fi dublata de Obero.
In speranta ca vom fi multi care vom contribui, va pun la dispozitie mai jos link-ul prin care va puteti alatura cauzei. Citeste mai departe...

delta

Delta Dunarii !

Fiecare persoana are propria sa perceptie in legatura cu reprezentarea paradisului. Pentru unii, acesta poate insemna o plaja cu nisip alb, fin, inconjurata de palmieri si scaldata de o apa cristalina, in care sa poata intra din cand in cand pentru a se racori. Pentru altii, locul ideal este o cabana izolata in creierii muntilor, in care singurele sunete care sa sparga linistea sa fie susurul izvorului si cantecul pasarilor. Apoi, mai exista cei care si-l imagineaza ca pe o petrecere continua. Ei bine, pe langa toate aceste reprezentari ale paradisului, trebuie sa fii de acord cu mine cand spun ca mai exista unul care poate fi definit simplu, in doar doua cuvinte: Delta Dunarii. Citeste mai departe...

chinese-people-crowd

Moldoveanul si coada chineza !

M-am saturat si clar nu sunt singurul. Toata lumea stie ca poporul chinez e numeros , mai exact 1,363,950,000 persoane conform wikipedia. Eu unul incep sa cred ca m-am impiedicat de cel putin 847,500.000 dintre ei in aeroporturi, la intrare in muzee, lacase de cult, parcuri de distractii, la intrare la metrou/tren/autobuz/barca sau alt mijoloc de transport public, la banalele promenade. Citeste mai departe...

and-there-goes-the-last-fuck-i-give

Un Alt_EX pentru mine ! Part 2 – CONCLUZIA !

Acum cateva luni am vorbit despre divortul dintre mine si Altex. Mai exact cum mi-au anulat garantia dupa ce mi-au spart ecranul la laptop (mai multe detalii aici). Am facut dupa cum am promis reclamatie la ANPC la sfarsitul lunii noiembrie si mi-am pus speranta in organul legii. Am crezut dupa ce completezi formularul online primesti vreun fel de email cu privire la inregistrarea reclamatiei sau la statusul acesteia. Se pare ca m-am inselat.
A venit decembrie, a trecut decembrie, a venit ianuarie, a plecat ianuarie, a venit februarie si…. am zis sa nu las si luna februarie sa treaca. Am pus mana pe telefon si am sunat la 0219551,  numarul de pe site-ul ANPC. Dupa vreo 2 zile de sunat in care nu mi-a raspuns nimeni am cautat alte numere in speranta ca o sa am mai mult noroc. Cumva am reusit sa intru in legatura cu o domna de la relatii cu publicul de la ANPC Bucuresti.
Nu are rost sa poveste pentru ca as risca sa stirbesc din frumusetea dialogului pe care l-am avut cu reprezentantii ANPC : Citeste mai departe...

Thassos

Destinatia Saptamanii – Thassos, Grecia !

Un loc plin de magie cu plaje intinse pe sute de km cu mare albastra in care se rasfrang razele unui soare bland. Este cea mai nordica insula din marea Egee, mai este cunoscuta sub denumirea de ”Insula de smarald” pentru apa de un albastru cristalin, care parca sustine acea insula de atata timp. Aspectul grec traditional s-a pastrat inca si acum in cele mai multe detalii ale caselor, in domeniul gastronomiei, chiar si in cazul activitatii pescuitului dis-de-dimineata. Citeste mai departe...

Londra! Part 2

Cu biletele la artificii in buzunar (mai multe detalii aici) am plecat in ajun de Anul Nou spre Londra. A fost primul meu zbor cu RyanAir si nu cred ca vor urma altele prea curand. Auzisem glume de genul : “Ryan Air vinde locuri in picioare”, dar va zic ca e un sambure de adevar in orice gluma. Scaunele sunt foarte ingramadite, probabil  in curand vor introduce si scaune supraetajate. Ryan Air aterizeaza pe Stansted si de acolo trebuie a iei un autobuz pana in Londra. Noi am luat bilete de la Terravision de aici cu 6 lire/pers. Citeste mai departe...

Mainile sus !

Vecinii nostri din (inca) Ucraina sunt de un an in plin razboi si in presa de la noi patrund din ce in ce mai multe informatii cu privire la faptul ca pe ai nostri tineri si frumosi barbati (printre care si eu), cu varste intre 25 si 35 de ani, vor fi chemati la arme cu frunze si flori.
Nu pot sa spun ca am plecat urechea la stirile acestea sterile insa gandul mi-a ramas la faptul ca nu am tras niciodata cu o arma letala.
Am cercetat piata si se pare ca sunt mai multe locuri in Bucuresti si in tara unde poti trage cu arme letale, de la un pistol de calibru mic, la arme automate. Am zis sa iau lucrurile intr-o ordine logica asa ca am optat pentru un poligon de tir interior.
Preturile sunt similare insa cei care m-au convins sa fac o rezervare au fost cei de la Tactical Shooting Range. Pe site puteti gasi o lista lunga de pachete cu preturi curpinse intre 150-300 RON / pers asa ca aveti de unde alege.
Eu am fost de Ziua Indragostilor impreuna cu sotia. Am ales pentru mine un pachet de 200 ron care include: 50 de gloante de 9mm, un pistol Glock 19 si 2 tinte. Iar pentru consoarta am luat un pachet de 180 ron care include: 50 de gloante .22LR si 2 pistoale, un CZ 75 Cadet si un Revolver.
Daca e prima oara cand mergeti la un poligon, regula de aur este sa asculti toate comenzile intructorului si sa nu uiti ca ai in mana o arma letala. Chiar daca te duci la poligon pentru a te distra si relaxa nu trebuie sa uitam ca gloantele sunt reale si ca orice neatentie poate avea implicatii serioase.
Unul din lucrurile la care m-am gandit a fost reculul. Oare nu o sa-mi tremure mainile dupa primele 10 gloante trase? Da, mainile iti vor tremura, dar nicdecum de la recul ci de la emotii. M-am simtit ca la o proba de BAC.
Ca sfaturi: nu va scoateti castile de la urechi, purtati ochelarii de protectie intrucat cartusele pot sari spre fata si sunt fierbinti.
Pentru barbatii mai fricosi, mai jos e un film de la fata locului care ar trebui sa va faca curaj. Citeste mai departe...

Londra ! Part 1

Ei bine, anul 2014 nu se putea termina altfel decat a inceput si mai exact cu o vacanta. Imi doream de cativa ani sa ajung la Londra asa ca am zis ne petrecem revelionul in capitala Marii Britanii.
Cine nu a auzit de vestitele artificii de revelion din Londra ? Cine a auzit insa de faptul ca primarul Londrei s-a gandit ca de anul ce abia a trecut sa vanda si bilete la 10lire/pers pentru artificiile de pe cer. Ce? Cum? Ei bine asta m-am intrebat si eu, dar dorind sa nu ajung la Londra si sa ma trezesc ca nu am nu stiu ce ochelari speciali sa vad artificiile date intr-un spectru de lumina invizibil cu ochiul liber, am decis sa-mi cumpar bilete. Cu dorinta in suflet m-am documentat si am aflat ca biletele se vindeau doar pe un singur site fara posibilitatea de a fi cumparate de la o locatie fizica din Londra. Se pare ca de prin Octombrie pana la sfarsitul lunii noiembrie biletele au fost in numar nelimitat, insa incepand cu 1 Decembrie, numarul acestora era fix pe zi.
Normal, ca un roman norocos ce sunt m-am trezit pe 3 Decembrie ca am uitat complet de bilete. De aici incepe aventura biletelor.
Pe site optiunea de a cumpara bilete devenea activa la fix ora 2PM ora noastra. Intru eu relaxat pe 3 decembrie la 2:04PM si vad cu stupoare : SOLD OUT.
Nu m-am descurajat, gandindu-ma ca intra lumea la fix si le blocheaza in cos. Pe 4 Decembrie la 1:59PM dadeam refresh la browser disperat, incercand sa prind prima secunda cand devin biletele disponibile.
2:00PM: Buy TIckets. Le pun in cos, ma relaxz pentru cateva secunde si incep sa-mi completez detaliile de plata si livrare. In vreo 3 min termin formularul, bifez ca accept toate suteel de pagini de termeni si conditii si incerc sa finalizez comanda. Surpriseee ! cum ar zice englezul.Pe ecran in loc de felicitari ma astepta un mesaj mare si negru: The tickets you are trying to buy are no longer available.
Incerc si pe 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 decembrie..deveneam din ce in ce mai rapid. Recordul personal era acum de 20 secunde, insa tot prea lent. Am inceput sa bauiesc ca fac si ei schema emag.ro : Ipad la 999 ron (1 Ipad). Mi-am facut si cont, sa am detaliile precompletate.
Pe 15 decembrie era ultima zi cand biletele erau puse in vanzare. Intru pe site, ora 1:58PM, incepe sesiunea de refresh-uri: F5,F5,F5,F5……
Buy Tickets – > 4 – > North Area 1 – > Next – > Next – > Finish ……. Congratulations on your purchase ! Enjoy 2015 Fireworks in London !
YUHUUUUU, am simtit ca am invins sistemul.
Mai multe detalii despre cum puteti profita la maxim daca aveti doar cateva zile in Londra gasiti aici. Citeste mai departe...

Cambogia !

Dupa scurta oprire in Bangkok (mai multe detalii aici) am plecat spre Siem Reap. Si uite-asa am ajuns si in Cambogia. Din dorinta arzatoare de a vedea Angkor Wat-ul si templele din imprejurimi (+ faptul ca eram “prin zona”), am decis sa luam un zbor din Bangkok pana in Siem Reap. Zborul dureaza o ora si cele mai bune oferte le gasiti in general cu AirAsia. Un bilet luat din timp nu costa mai mult de 100 euro/pers.
Viza de Cambogia costa  $30  si se obtine direct pe aeroport sau se poate fi luata online (unde costa $37 pentru ca include si o taxa de procesare) . Noi am optat sa luam viza pe aeroport. Dureaza foarte putin, important e sa aveti la voi o fotografie tip pasaport care va fi atasata formularului pe care il veti primi in avion inainte de a ajunge in aeroport. Viza se da pe o perioada de 60 zile si are doar o intrare.
Nu sunt vaccinuri obligatorii pentru Cambogia. Daca doriti totusi sa fiti cat se poate de paziti de orice virus, puteti opta pentru pastilele anti-malarie si vaccinul pentru febra dengue si tifoida. Aceste vaccinuri se recomanda daca aveti de gand sa explorati zone mai putin turistice. In general zonele ca Siem Reap-ul si Angkor Wat-ul sunt lipsite de orice risc de a contacta orice fel de boala “exotica”. Ne-am speriat totusi putin cand fix la intrare in aeroport am primit o foaie pe care scria ca ne supunem unui risc ridicat de a contacta virusi si microbi cu care corpul nostru de europeni nu e obisnuit. Citeste mai departe...

Tailanda – Part 2 – Koh Kradan, Krabi, Bangkok !

Din Cambogia (detalii aici), ne-am intors in Bangkok, dar doar pentru ca aveam escala, destinatia noastra finala fiind insula Koh Kradan.
Din Bangkok am luat un avion pana in Krabi, unde am fost asteptati cu o masina de un reprezentat al hotelului unde urma sa fim cazati. Dupa un drum de aproape 2 ore cu masina si inca unul de o ora cu barca, am ajuns intr-un final, pe intuneric, pe insula. Am petrecut astfel o zi din vacanta noastra doar pe drum 🙁 si asta doar pentru ca am vrut noi sa ajungem in Koh Kradan.
Dar Doamne…. cat a meritat drumul. Dimineata am realizat ca suntem in paradis. Citeste mai departe...